کسب درآمد از اینترنت

یاد بگیر،تلاش کن،وقت بزار و موفق باش.

کسب درآمد از اینترنت

یاد بگیر،تلاش کن،وقت بزار و موفق باش.

اگه دوست داری مشکلات مالی دست از سرت برداره و یه سر و سامونی به خودت و زندگیت بدی با ما همراه شو.
ولی باید بدونی پول درآوردن کار یه شب و یک هفته و یک ماه نیست،باید پشتکار داشته باشی و نا امید نشی برای خودت هدف داشته باشی و برای اون هدفت وقت و سرمایه و دانش خرج کنی.
باید اول از همه یاد بگیری و دانشتو توی زمینه ای که میخوای فعالیت کنی بالا ببری‌.
ما هم اومدیم که کمکت کنیم پس اگه واقعا پایه ای با ما همراه شو.

شاید شما نوسانگیر هستید و منتظرید تا قیمت بیت‌کوین بالا رفته و آنرا بفروشید، اما برخی دیگر به فکر نگهداری بیت‌کوین نیستند. مگر نه اینکه داشتن ارز برای خرج کردن آن است؟ در این مطلب به این می‌پردازیم که وقتی بیت‌کوین را خرج می‌کنیم یا برای کسی می‌فرستیم، تراکنش چگونه اتفاق می‌افتد؟

تراکنش‌های بیت‌کوین از طریق کیف‌ پول بیت‌کوین به کیف‌ پولی دیگر انتقال داده می‌شوند و برای امنیت، به صورت دیجیتالی امضا می‌شوند. همه افراد در شبکه بیت‌کوین از این تراکنش مطلع می‌گردند و تاریخچه تراکنش می‌تواند تا منبع و جایی که بیت‌کوین تولید شده ردیابی شود.

فقط سوابق تراکنش بیت‌کوین باقی میماند

چیز جالب درباره بیتکوین این است که بیت‌کوین هیچ‌جا وجود ندارد، حتی روی یک هارد. وقتی گفته می‌شود شخصی ۱ بیت‌کوین دارد، به یک آدرس خاص بیت‌کوین نگاه می‌کنیم تا بیت‌کوین را در آن ببینیم، اما هیچ بیت‌کوینی بصورت دیجیتال در آن نیست. شما نمی‌توانید به یک شی فیزیکی یا حتی یک فایل اشاره کنید و بگویید “این یک بیت‌کوین است”.

به جای این، فقط سوابق تراکنش‌ها هستند که وجود دارند، با موجودی‌شان که کاهش یا افزایش یافته است. با خرید بیت کوین از شخص دیگر یا هر تراکنشی که انجام می‌شود، اطلاعات در یک دفتر کل عمومی به نام بلاک‌چین (زنجیره بلوکی) نگهداری می‌شود. اگر میخواهید موجودی هر آدرس (کیف پول بیت‌کوین) را بدانید، این اطلاعات در آدرس آن ذخیره نشده؛ شما باید با نگاه کردن به بلاک‌پین، آن آدرس را دوباره سازی کنید.

تراکنش بیت‌کوین شبیه چیست؟

اگر مهسا کمی بیت‌کوین به کیوان بفرستد، این تراکنش ۳ قسمت از اطلاعات را دارا خواهد بود:

– یک ورودی. این سابقه‌ای است که نشان می‌دهد کدام آدرس بیت‌کوین، برای ارسال بیت‌کوین به کیوان استفاده شده است .
– یک مقدار. این همان مقدار بیت‌کوین است که مهسا به کیوان می‌فرستد.
– یک خروجی. این، آدرس بیت‌کوین کیوان است.

چگونه ارسال می‌شود؟

برای ارسال بیت‌کوین، شما به دو چیز نیاز دارید: یک آدرس بیت کوین و یک کلید اختصاصی. آدرس بیت‌کوین بصورت تصادفی ایجاد می‌شود و ترکیبی از اعداد و حروف است. کلید اختصاصی نیز ترتیبی از حروف و اعداد دیگر است که برخلاف آدرس کیف پول شما، بصورت محرمانه نگهداری می‌شود.

آدرس بیت‌کوین خودتان مانند یک گاو صندوق با درب شیشه‌ای است. همه می‌بینند چه چیزی داخل گاو صندوق است (مقدار بیت‌کوین) اما فقط با کلید اختصاصی می‌توان آنرا باز کند تا چیزی را از آن برداشت یا چیزی به آن اضافه کند.

وقتی مهسا میخواهد به کیوان بیت‌کوین بفرستد، از کلید اختصاصی خودش برای امضای یک پیام همراه با ورودی (منبع تراکنش‌های بیت‌کوین)، مقدار و خروجی استفاده می‌کند. سپس مهسا بیت‌کوین را از کیف پول خود به یک شبکه بیت‌کوین گسترده‌تر ارسال می‌کند. از آنجا، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، تراکنش را تایید می‌کنند، آنرا در یک بلوک تراکنش قرار می‌دهند و در نهایت آنرا حل می‌کنند.

چرا گاهی اوقات باید منتظر بمانیم تا تراکنش انجام شود؟

زیرا تراکنش شما باید توسط استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تایید شود، گاهی اوقات مجبور می‌شوید تا آنها کار استخراج را به پایان رسانند. پروتکل بیت‌کوین طوری است که هر بلاک، حدودا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا استخراج شود. برخی فروشندگان ممکن است شما را مجبور کنند تا زمانی که بلاک فعلی تایید شود منتظر بمانید، به این معنی که شاید نیاز باشد یک فنجان قهوه بخورید و پس از مدتی برگردید تا بتوانید از محصولات آنلاین یا خدماتی که با بیت‌کوین خریده‌اید استفاده کنید.

در سمت دیگر، برخی فروشندگان شما را مجبور نمی‌کنند تا زمان تایید تراکنش منتظر بمانید. آنها فرض را بر این می‌گیرند که قبل از تایید شدن تراکنش، شما تلاش نخواهید کرد بیت‌کوین را در جای دیگری خرج کنید. این معمولا برای تراکنش‌هایی با ارزش کم اتفاق می‌افتد، زیرا ریسک کلاهبرداری پایین است.

اگر مقدار ورودی و خروجی با هم یکسان نشد چه اتفاقی می‌افتد؟

به خاطر اینکه بیت‌کوین به عنوان سوابقی از تراکنش‌ها وجود دارد، احتمال این هست که با تراکنش‌های مختلف بسیاری که مرتبط با یک کیف پول بیت‌کوین است مواجه شوید. مثلا مهسا ۲ بیت‌کوین، علی ۳ بیت‌کوین و حسین ۱ بیت‌کوین به کیوان می‌فرستند و این تراکنش‌ها جداگانه در زمان‌های جداگانه ارسال می‌شوند.

اینها بصورت خودکار و به عنوان یک فایل که شامل ۶ بیتکوین است در حساب کیوان قرار نمی‌گیرند، بلکه آنها به عنوان سابقه ۳ تراکنش جداگانه مشخص می‌شوند.

احتمال این وجود دارد که کیوان بعدا بخواهد به یک نفر دیگر با نام شهرزاد بیت‌کوین بفرستد و این مقدار بیت‌کوین دقیقا به همان مقدار تراکنش‌های قبلی نباشد. فرض کنید کیوان قصد دارد ۱٫۵ بیت‌کوین به شهرزاد بفرستد. اما مشکل اینجاست هیچکدام از تراکنش‌هایی که کیوان در آدرس بیت‌کوین خود دارد به این مقدار نیست و هیچکدام از تراکنش‌ها را اگر جمع کنیم به این مقدار نمی‌رسد. تکلیف چیست؟ کیوان نمی‌تواند یک تراکنش را به مقادیر کوچکتر تقسیم کند و فقط می‌تواند خروجی کامل یک تراکنش را خرج کند.

پس کیوان ۲ بیت‌کوینی را که از مهسا گرفته به شهرزاد می‌فرستند. مهسا ورودی است و شهرزاد خروجی. اما مقدار موردنیاز فقط ۱٫۵ بیت‌کوین است و کیوان فقط همین مقدار را می‌خواهد خرج کند. بنابراین کیف پول او بصورت اتوماتیک ۲ خروجی برای کیوان ایجاد می‌کند: ۱٫۵ بیت‌کوین به شهرزاد و ۰٫۵ بیت‌کوین به آدرس جدید ارسال می‌شود. این آدرس جدید برای کیوان ایجاد شده تا مقدار باقیمانده از ۲ بیت‌کوین (یعنی ۰٫۵ بیت‌کوین) را نگهداری کند.

آیا کارمزدی برای انتقال بیت‌کوین وجود دارد؟

اکثر اوقات بله. کارمزد انتقال براساس فاکتورهای متعددی محاسبه می‌شود. برخی از کیف پول‌ها به شما اجازه می‌دهند کارمزد انتقال را بصورت دستی وارد کنید. هر بخشی از بیت‌کوین که توسط دریافت‌کننده برداشته نشود یا به عنوان مابقی برگردانده شود به عنوان کارمزد تراکنش در نظر گرفته می‌شود.

این مقدار سپس به عنوان یک پاداش اضافی، به استخراج‌کننده‌ خوش‌شانسی می‌رسد که بلوک تراکنش را حل می‌کند.

رسید ارسال بیت‌کوین را می‌توان دریافت کرد؟

بیت‌کوین با هدف ارائه رسید طراحی نشده است. گرچه در آینده تغییراتی ایجاد می‌شود که اصلاحاتی برای کاربرپسند بودن بیت‌کوین در پی خواهد داشت. الان سیستم‌های پرداختی مانند Bitpay ویژگی‌های اختصاصی ارائه می‌دهند که معمولا در کیف ‌‌پول‌های ساده وجود ندارد، مانند رسید و صفحه تایید سفارش که ارائه می‌دهند.

اگر بخواهم فقط مقدار کمی بیت‌کوین ارسال کنم تکلیف چیست؟

تراکنش‌های بیت‌کوین قابل تقسیم هستند. یک ساتوشی صدمیلیونم بیت‌کوین است و می‌توان یک تراکنش به کوچکی ۵۴۳۰ ساتوشی در شبکه بیت‌کوین ارسال کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی